ŚWIATOWY KONFLIKT

banerpng

Autor: RIKKI TAHTA

Wydawca: FOXGAMES

Ilość graczy: 2 - 6

Przybliżony czas gry: 20 minut


Szwędam się jak rasowa galerianka po pracy, po jednym ze sklepów dużej sieci handlowej sprzedającej różnej maści gry, książki, artykuły papiernicze itp., której nazwa zaczyna się na „E”. Wchodzę między regały z grami i moim oczom ukazuje się całkiem interesująca okładka. Biją z niej po oczach dwaj smutni panowie, Putin i Obama. Myślę sobie, dwa supermocarstwa, miny zacietrzewione, nazwa Konflikt Światowy, to nie może być złe… o matko, jak ja się pomyliłem.

Nieświadomy swojego błędu kupiłem, zaniosłem do domu i rozpakowałem. To, co od razu mnie uderzyło to „bieda” w środku. Pomoce wizualne dla graczy, kilka żetonów i może trochę ponad 20 kart, ale co tam myślę, nie musi być wszystkiego na full, żeby gra była dobra i wciągająca. Zaczynamy grę.


50015942_1135619813277873_5831524706938781696_njpg


Do dyspozycji każde z nas dostało kartę ze stanem swojego konta oraz po dwie karty i to by było na tyle. Następnie deklarujesz co chcesz zrobić z listy dostępnych akcji. Akcje poparte są niektórymi kartami, ale aby wykonać akcję nie musisz karty posiadać do momentu, aż przeciwnik Cię nie sprawdzi. Jeżeli to zrobi, a Ty nie masz karty pozwalającej Ci daną czynność wykonać odkrywasz jedną ze swoich kart. Rozgrywka toczy się do momentu odkrycia obu kart, a dokonać tego można przy pomocy wyżej wymienionych akcji. Oczywiście akcje nie są darmowe i musimy na nie zebrać środki. To by było na tyle, ot i cała filozofia gry.

Jak to wszystko podsumować? Czy żałuję, że zagrałem? Trochę tak, trochę nie. Zagrać było warto, bo sprawdzić trzeba wszystko, żeby mieć skalę porównawczą i jakiś punkt odniesienia. Czy warto było dla tego porównania wydać cztery dychy? Raczej nie. Za 40 złotych można by się było spodziewać czegoś lepszego, czegoś więcej i naprawdę można znaleźć o wiele lepszą grę. Ogólnie może odbiór gry jest trochę mylny, bo graliśmy we dwójkę. Może zyskuje ona przy większej liczbie graczy, wątpię aczkolwiek spróbujemy na pewno. Grając we dwójkę masz wybór. Grasz asekuracyjnie, wieje nudą i wtedy faktycznie spędzasz nad grą wspomniane na opakowaniu 20 minut, albo ryzykujesz, coś się tam dzieje, aczkolwiek nadal niewiele. Wtedy z kolei z dużą dozą prawdopodobieństwa rozegrasz partię w 2-3 minuty i tyle. Zagrasz kilka razy i gra wyląduje w ciemnych odmętach najgłębszego konta twojej szafki lub regału.

CO NA TAK:
- raczej nic, no może fajna grafika na pudełku oraz przyzwoite wykonanie kart

CO NA NIE:
- za krótka
- nudna
- mało rozbudowana i nie dająca graczowi się wykazać
- bardzo uboga zawartość pudełka

OCENA: 2/6




wrpng