GEJSZE

banerpng

Autor: KOTA NAKAYAMA

Wydawca: NASZA KSIĘGARNIA

Ilość graczy: 2

Przybliżony czas gry: 20 minut


Będąc w zeszły weekend na 64. Charytatywnej Nocy Planszówek wpadła nam w ręce gra, o której słyszeliśmy wiele, jednak jakoś nigdy się nie złożyło, abyśmy mieli okazję w nią zagrać. Zagraliśmy kilka razy i przypadła nam do gustu. Po powrocie, internet, zamówienie i w końcu jest. Tym sposobem staliśmy się posiadaczami gry Gejsze.


51344606_1148044248702096_1366285043101597696_njpg


Gra jest bardzo niepozorna. Dostajemy małe pudełeczko, zawartość też d..y nie urywa. Kilka kart i żetonów to tyle. Jednak to tylko pozory. Mimo dość skromnej, aczkolwiek pięknie wykonanej graficznie zawartości gra ma do zaoferowani dość ciekawą i specyficzną jak na karciankę mechanikę oraz gwarantuje całkiem przyjemnie spędzony czas. W wielkim skrócie każdy z graczy dostaje kilka żetonów pozwalających wykonać akcje z kartami oraz swoją talię ów kart. Problem w tym, że kartami za bardzo nie możemy pograć sami. Oczywiście możemy coś tam odrzucić lub sobie zachować, ale całym clue zabawy jest to, że na większość zagranych przez nas kart będzie miała wpływ interakcja przeciwnika. To on będzie decydował jakie karty od nas chce dla siebie, będziemy też zmuszeni mu niektóre karty odstąpić. Cała zabawa polega na tym, żeby na koniec rozgrywki mieć przy poszczególnych gejszach, a jest ich w sumie siedem, więcej kart z podarunkami, niż przeciwnik. Tak więc zasypujemy te jakże bezinteresowne i skromne kobiety masą prezentów, aby były nam przychylne. Jeżeli tak jest, za każdą z nich zdobywamy określoną ilość punktów. Osiągając wyznaczony limit punktowy wygrywamy rozgrywkę.


50966654_1148044418702079_4636955789225885696_njpg


Gra może nie jest demonem długości i nam nie udało się dobić do czasu podawanego przez wydawcę. Żadna rozgrywka nie trwała ponad 10 minut, aczkolwiek nawet przez ten krótki moment pozwalał się bardzo dobrze bawić. Gra jest idealna w momencie jak mamy 10-15 wolnych minut, nie mamy co z nimi zrobić, a gapienie się tępo w telewizor już nas znużyło. Może złożoność i długość rozgrywki nie pozwoli nam spędzić nad grą długich tygodni czy miesięcy, aczkolwiek z przyjemnością raz na jakiś czas do niej wrócimy i z pewnością zagrzeje dłużej miejsce w naszej kolekcji.

CO NA TAK:
- idealna dla zabicia kilku wolnych minut
- ciekawie rozwiązane operowanie swoimi kartami
- piękna oprawa graficzna

CO NA NIE:
- trochę zbyt szybko się nudzi

OCENA: 4/6





wrpng