HEROSI

banerpng

Autor: ADAM KWAPIŃSKI

Wydawca: LION GAMES

Ilość graczy: 2 - 4

Przybliżony czas gry: 20 - 30 minut


Zasiedliśmy do gry spodziewając się zwykłej gry karcianej z niewielką domieszką losowości przez używanie również w tej grze kości do gry. Szybkie zapoznanie się z instrukcją, rozłożenie gry i nagle się zaczęło… Nic z tego, czego się spodziewaliśmy. Chcesz chwilę pomyśleć, zapomnij. Chcesz się zastanowić, zapomnij. Przez całą grę rzucasz jak opętany kośćmi w poszukiwaniu potrzebnego wzoru. Rzucasz i rzucasz, jesteś co raz bliżej. Zostaje Ci ostatnia kość. Ostatni brakujący element, na który z takim utęsknieniem czekasz. Rzucasz. Kość się toczy, już widzisz jak kręci się po stole i jest tam w końcu to na co czekasz. Zaczynasz się nieśmiało uśmiechać, czekając aż kość zakończy swój taniec… nagle słyszysz STOP! To Twój przeciwnik o ułamek sekundy szybciej znalazł to, czego szukał. Zalewa Cię fala gniewu, goryczy, rozczarowania, na usta ciśnie Ci się najpopularniejsze w takiej sytuacji słowo… hej to tylko gra. Przypominasz sobie i zaczynasz z przyspieszonym tętnem zabierać się od nowa za rzucanie w kolejnej turze.


50047195_1134493886723799_4874916193107968000_njpg


Tak mniej więcej wygląda sama rozgrywka. Gracze mają do dyspozycji herosów, stwory oraz czary, jednak żeby cokolwiek zrobić potrzeba na kościach określonej kombinacji symboli. Jedne są prostsze, inne bardziej skomplikowane, jednak cała zabawa polega na tym, że wszyscy gracze rzucają w tym samym czasie, ten który pierwszy zdobędzie interesującą go kombinację zatrzymuje grę i zaczyna swoją turę. Jest to swego rodzaju planszowy RTS. Biada pechowcom lub osobom bez refleksu. Przez całą rozgrywkę nie wykonacie żadnej akcji. Również osoby nerwowe powinny sobie grę odpuścić.

Naprawdę po 20-30 rzutach kośćmi, gdy już widać było na horyzoncie ten upragniony symbol, słyszysz z ust przeciwnika STOP! byłem gotowy wyrzucić z trzeciego piętra kości, planszę i po którymś kolejnym STOP!, również przeciwnika. Ogólnie dawno nie pamiętam tak dobrej i intensywnej zabawy przy planszówce. Nawet gry typowo imprezowe jak 5 Sekund, Doble czy Cortex nie podnoszą tak ciśnienia. Jeżeli jesteś fanem karcianek, nie przeszkadza Ci to, że aby wykonać ruch, atak, rzucić zaklęcie lub się nauczyć nowego musisz się spiąć i rzucać jak opętany kośćmi, to ta gra jest dla Ciebie. Gra zagwarantuje Ci naprawdę świetnie spędzony czas. 4 herosów, 92 stwory, ponad 80 różnego rodzaju zaklęć, które dodatkowo można wzmacniać, to godziny dobrej i emocjonującej zabawy, której celem jest tylko jedno. Pozbawienie herosów przeciwników wszystkich punktów życia.

CO NA TAK:
- dynamika połączona z domieszką strategii
- różnorodność możliwości w trakcie gry
- bardzo ładne wydanie

CO NA NIE:
- zbyt szybka, aby się nią w pełni nacieszyć podczas pojedynczej rozgrywki
- czasami przy złym przetasowaniu kart i odkryciu praktycznie samych zaklęć żywiołu przeciwnego już na starcie jest się na 99% przegranym.

OCENA: 5/6




wrpng